Przejdź do treści
  • PL
  • EN

Pasażerowie z niepełnosprawnością (PRM)

A A A Drukuj

Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin Sp. z o.o. wykonuje wszelkie obowiązki wynikające z Rozporządzenia (WE) nr 1107/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 05.07.2006 r. w sprawie praw osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej podróżujących drogą lotniczą z Lotniska Warszawa/Modlin bez dodatkowych opłat, za pośrednictwem agenta obsługi naziemnej: LS Airport Services S.A.

LS Airport Services zapewnia obsługę punktu przyjmowania zgłoszeń dotyczących przybycia na Lotnisko Warszawa/Modlin osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

Punkt ten zlokalizowany jest w ogólnodostępnej części Terminala, przy stanowisku odprawy biletowo-bagażowej nr. 10. Zgłoszenia potrzeby obsługi można przekazywać:

  • prmwmi@lsas.aero
  •  +48 22 206 95 55
  •  +48 691 520 001
  •  po przybyciu na lotnisko za pomocą dwóch totemów SOS/PRM zamontowanych przy wejściach do hali wylotów terminalu

Obsługa dotyczy zarówno pasażerów wylatujących, jaki i przylatujących na Lotnisko Warszawa/Modlin.

Do dyspozycji osób niepełnosprawnych lotnisko wyznaczyło specjalne miejsca parkingowe zlokalizowane najbliżej terminala pasażerskiego.

Personel odpowiedzialny za kontrolę bezpieczeństwa jest przeszkolony w zakresie poprawnego wykonywania kontroli osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

Podczas kontroli bezpieczeństwa uwzględniany jest stopień i rodzaj niepełnosprawności. W przypadku, gdy operator kontroli bezpieczeństwa nie będzie w stanie prawidłowo wykonać kontroli w celu zapewnienia Państwu prywatności oraz komfortu może zaproponować przeprowadzenie tych czynności w pomieszczeniu przeznaczonym do indywidualnej kontroli.

Sprzęt umożliwiający Państwu poruszanie się zostanie także poddany kontroli bezpieczeństwa zgodnie z przepisami w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego.

Współpraca z operatorami kontroli bezpieczeństwa oraz informowanie na temat Państwa niepełnosprawności, pomoże uniknąć nieporozumień oraz sprawi, że kontrola przebiegnie sprawnie.

Lotnisko Warszawa/Modlin, w celu zapewniania wysokiej jakości usług i mając na uwadze dbałość o zapewnienie bezpieczeństwa, opracowało wyznaczniki jakości, które zostały zawarte w dokumencie:

 

  • Kodeks Dobrego Postępowania i Normy Jakości

 

Obsluga PRM

Partnerzy